באילו מצבים נדע שהפצע מזוהם

כל פצע פתוח על רקע  סכרתי, ורידי ,עורקי, לימפאדמהפצעי לחץ, כוויה, חתך ניתוחי שלא ניסגרפילונידאל סינוס ופצע מתאונה או חבלה יש לו פוטנציאל להזדהם במיוחד שהוא פתוח וחשוף לפתוגניים תקופה ארוכה, יחד עם זאת ניתן לרפא את הפצעים המורכבים והקשים לריפוי על ידי טיפול נכון מקומי וסיסטמי.

כיצד אפשרי הדבר לרפא פצעים פתוחים ללא זיהום, ימי אשפוז או לקיחת אנטיביוטיות לתקופות ארוכות? בכל פצע פתוח יש כמות מסוימת של חיידקים וכאשר מספקים להם תנאים מסוימים שנפרט בהמשך החיידקים לא מתרבים ולא עולים על כמות של 10,000 מושבות של חיידקים אז לא קיים זיהום המעכב פצע. כמות החיידקים נשארת “סבירה” ואין היווצרות של חיידקים אלימים והפצע למרות כמות מיקרו בקטריה לא נחשב מזוהם.

ניתן גם על ידי שתי בדיקות דם מאוד פשוטות ספירת דם CBC ,CRP המראות על זיהום סיסטמי המצריך אנטיביוטיקה.

מלבד בדיקות הדם ישנם סימנים הנראים לעין המראים שהפצע מזוהם כגון, הפרשת מוגלה, אם מעבר לשתי ס”מ יש אודם בגבולות של פצע, כאב שלא היה קודם ולא מרפה, כמות הפרשות עולות במקום לרדת, ריח, שולי הפצע מתרחבים במקום לקטון.

למה הפצע שלי הולך וגדל ואינו מתרפא

  • למרות הטיפול שאני מקבל הפצע הולך וגדל מדוע? כאשר הטיפול לא נכון סיסטמית ומקומית אינו מאובחן כראוי אז הוא גדל וגורם לסבל כאבים ולאיכות חיים ירודה.
  • נפרט יותר מה גורם לפצע להתרחב וכיצד ניתן למנוע ולגרום שפצע יצמצם וייסגר.
  • ההפרשות מהפצע הן טוקסיות לרקמות הבריאות ובכלל . כאשר הן באות במגע עם העור הבריא שמסביב לפצע הן גורמות לו להישבר ולהיאכל וכך הפצע מתרחב.
  • חוסר איזון מטבולי כגון סכרת לא מאוזנת או יתר לחץ דם גורם לעיכוב בפצעים.
  • אם קיימת בצקת ברגל צריך לאבחן את האטיולוגיה של הבצקת – אם מדובר בעודף נוזלים בגוף או בבצקת שנובעת מחוסר חלבונים בגוף, או שהבצקת נגרמת מקשרי לימפה לא מתפקדים, אי ספיקה ורידית, או לעיתים יש גם מורכבות של כל הגורמים האלה יחדיו. לכן צריך לאבחן ממה נגרמת הבצקת שהיא האויב מספר אחת של הפצעים ולטפל בה. ניתן לטפל גם באופן סיסטמי וגם מקומי כמובן בכל האמור ולהיטיב עם הפצע.
  • לעיתים יש חיידקים עמידים בפצע למרות שהוא ניראה ורוד ויפה הוא לא משתנה ותקוע.
  • כאשר כמות ההפרשות גדולה ולא מאוזנת על ידי חבישות מתקדמות טכנולוגית המותאמות לסוג המטופל ולסוג הפצע על פי מצבו.
  • כיב סכרתי המופיע בפלנטרי (שזה כף הרגל) – אם המטופל ימשיך לדרוך על הרגל כל עוד פצע פתוח לא יתרפא. על המטופל להיות מרותק או להתנייד בלי דריכה על כף הרגל הפצועה בגין הנוירו פתיה ונזקי הסוכרת.

במרפאת הפצעים שלנו יש מענה לכל הצוין מעלה כדי שהפצעים יעלו על דרך המלך ויתחילו להצטמצם בגודל ואף להתרפות. היתרון  שלנו הוא באבחון נכון של כל שלב פצע ומתן מענה כי פצעים הם בתהליך ריפוי דינאמי ובשימוש של חבישות מתקדמות טכנולוגית שהן חוד החנית  של רפואת הפצע ומי שמכיר את השימוש הנכון בהם משיג את התועלת המרבית לריפוי פצעים במהירות.

השארת תגובה